tisdag 23 augusti 2011

Tannalös, not anymore

Majken har fått sin första tand! Jepp, snart 6 månader och det lilla riskornet sticker ut i underkäken, så sött så.
Nu bakas det kladdkaka med Mio och Tindra, mumsigt. Jag som då har slutat röka(!) får dock försöka att inte tugga ihjäl mig på dagarna. Blir ju gärna att man ersätter med att äta massor.

Dag 1 som rökfri går faktiskt över förväntan bra. Visst får jag för mig att röka, men icke. Kan inte svika mig själv eller min familj känner jag.


Delar här med mig med en underbart "progg-pedagogisk" visa från min barndom. Ikväll blir det borstning av Majkens bissing för första gången.

1 kommentar:

  1. Bra Johanna, du skall se att det blir du själv som kommer att tjäna mest på att sluta, även om det kommer att kännas surt i några dagar. Har man bestämt sig och gjort det själv, då funkar det. Kram Susanne W

    SvaraRadera