onsdag 17 augusti 2011

Nyförlovad med 'virkhand'



Ja, då var det dags, dags att berätta att vi har förlovat oss. Efter en underbart fantastisk middag på Bloom in the park i Malmö, gick han ner på knä under en stor vacker kastanj och frågade om jag ville gifta mig med honom. 
Jag tackade självklart ja varpå jag tvingade ner honom på knä igen. Allt gick ju så fort och jag ville liksom hinna memorisera detta ögonblick. Blev så chockad första gången, så där fick han stå ytterligare 2 minuter, just för att mitt minne lätt sviktar. Så nu sitter man här med en mycket vacker ring (som han faktiskt själv valt ut utan min hjälp som jag bara älskar) och småler varje gång man ser den. LYCKA!


Så, med en fin ring på ena handen har jag nu virkhand på andra. Jag virkar som en freaking galning, ormar, bakelser, glassar you name it. Resultatet? Jo, just nu 3 halvfärdiga projekt och virkhand. För er som inte vet vad det så är det när fingrarna liksom kroknar lite. Detta är helt ofarligt, tror jag. 


Kan även säga att jag i dag kokt björnbärsmarmelad med vanilj av gårdagens skörd, hur gott som helst. Smaka?

2 kommentarer:

  1. Gott =). Du får ta mina björnbär för jag kommer inte hinna göra nåt med dom i alla fall.

    SvaraRadera
  2. Men, jag fryser in dem till dig NÖRD!

    SvaraRadera