torsdag 11 augusti 2011

Även ett A-barn har svackor

Herregud, kl 4.50 vaknade Majken och skulle minsann inte sova mer. In med nappen och vagga barnet! Icke att man går upp då.

7.30 gick vi upp, storebror skulle inte överleva om han inte fick en leverpastejmacka pronto. Sagt och gjort. Till tonerna av "klappa händerna när du är riktigt glad" (Jag kunde inte alls ta till mig texten i denna låt just då) gick vi upp och käkade.
Nu ska de packas klart och förberedas inför tågresan. Blir alltid så nervös trots att jag gått genom packningen 8937 gånger. Tänk om ja glömt nått?! Tröstar mig med att det mesta går att köpa, även i Kungälv!! Faktsikt!!

Nu är surdegen matad, salladsodlningen vattnad och barnen påklädda. Alltid nått.


Undra om inte Majken är liiite väl varm?! Trötta mig, dags att tempa....

2 kommentarer:

  1. Ja huvudsaken är ju faktiskt att du får med dig barnen, lite blöjor så du klarar resan. Lite ombyten, det finns ju tvättmöjligheter även i Tjuvkil! Ha det gott Johanna det kommer att bli så skönt! Hälsa pappa och Lisa Kram Susanne Wedner

    SvaraRadera
  2. Ja precis! Plånboken är rätt bra att få med också! ;) Allt löser sig! Kram på dig!!

    SvaraRadera