söndag 28 augusti 2011

Sofiero i mitt hjärta, och i min mage...

Idag bar det av till Sofieros stora trädgårdsfest. Jag har som min vänner redan vet blivit biten av den stora hemska "trädgårdsbitaren" och släpar nu runt min lilla familj till diverse blomsterställen. Allt från Plantagen, små privata blomsterhandlare till dagens stora nöje.
Det var helt underbart. Blommor, skog, lek, konstverk you name it, det fanns allt. Vi mös i fulla drag i sällskap av mormor och morfar. Underbart att gå med mamma på sånthär, för hon kan så mycket.

Till Magnus stor glädje (för han surade lite i början) fanns det även en matsektion. Jag ska inte säga något för jag går igång rätt bra jag med på alla korvar, honung, te, äppelmust, bröd etc. Var hungrig, men åt min lunch i form av provsmakningar. Hur bra som helst. Lovar att jag prickade in allt i kostcirkeln.

Vi kom hem med vitlök, äppelmust, chaihonung och rotfruktschips. Det sistnämnda är så gott så gott. 

När vi kom till Sofiero la jag märke till hur många det var som hade gummistövlar på sig, hmm kanske nått "trädgårdigt" tänkte jag. Men så var inte fallet. Fallet var som så att det var lera överallt. Inte så konstigt när det regnat och 350000 människor springer omkring på gräsmattorna.
Not to self: Ha gummistövlar med nästa år!


Jag, Mio och Majken drog ner till barnens ställe (Magnus kom senare, så ni inte tror att han inte leker med barnen haha) Hur kul som helst. Vi gick in i stugan och lekte drottning, kung och prinsessa. Mio "lagade mat" som han bjöd på och jag och Majken gick runt och såg stroppiga ut med diverse konstiga hattar på oss. Det kom in två mammor, varpå jag säger till dem med väääldigt mkt Stockholmsdialekt att maten snart är klar. De tittade på mig....och gick ut. 
Tråkmammor!










  

4 kommentarer:

  1. Låter underbart, fina bilder! jag vill också vara med! Ringer imon! <3

    SvaraRadera
  2. Myspys! Nästa gång följer jag med, jag och mina gummistövlar!

    SvaraRadera
  3. Vi tre går nästa år :) ska ni med på mikaelimarknad på Fredrikdal i september?

    SvaraRadera