fredag 12 augusti 2011

Galen katt, stenar och en kulinarisk resa...

Nu har vi landat i Tjuvkil, nja eller igår landade vi. Men rent mentalt har JAG landat idag. Jag och Mio har nu bakat blåbärspaj och redan varit nere vid havet och kastat stenar (otroligt kul i sisådär 5 min, men som mamma får man snällt stå där i 30 min och kasta som en galning)






Majken har även utökat sin kulinariska lista med ett björklöv, gott enligt henne och en och annan Michelinbelönad kock.
Skrället, pappas katt, har även lyckats försöka äta upp mina fötter sådär en 45 gånger, jäkla katt. Han är en såndär katt som man inte kan gå förbi utan att han ska försöka visa sitt manliga jag genom att bitas och bråka. Fy Skrället fy!
Om ni tycker att Skrället är ett "hemskt" namn kan jag medela er om att han skulle hetat Kvalstret, sådeså.

2 kommentarer:

  1. Åh, tjuvkil :-) Med dig, det är ju så det ska vara. Ni verka ha det mysigt. Haha, skrället är störd men det beror på att det är inavel på Trankärr :-) Majken kommer nog bli en utmärkt scout :-) Jag är sjuk, förkyld så kan inte gå till skolan, ligger hemma på dagarna och träffar klassen på kvällarna. Är ledig i tre dagar nu så det blir stranden och vila :-) Ikväll ska vi vara i en lägenhet vid havet där en dansk klasskamrat bor, han är läkare :-) Saknar er i massor <3

    SvaraRadera
  2. Ooo läkare, take him! Svarar längre sen, inte lätt att skriva på mobilen med en sur Majken i famnen :) puss

    SvaraRadera