måndag 29 augusti 2011

Anemoner, slem, stockrosor & snor

Herregud! Idag har jag gått 1,2 mil och detta känns. Dock inte i mina ben utan i min rygg, ländryggen för att precisera. Kaaaan bero på att jag även spenderade 2 timmar i trädgården på eftermiddagen med att rensa ogräs, gräva upp trasiga rosenbuskar, plantera, så, jordförbättra, sätta vitlök, dra upp en citronmeliss som försökte ta över vårt hus etc. 
På vår "lilla" runda med grannen Terese, gick vi inom plantskolan på Råå, Cedergren & Co. Jag köpte äntligen den vackra höstanemon som jag länge velat ha. 





Tycker verkligen att det är en av de vackraste blommorna som finns och jag är lite kär. Så nu står den där i min trädgård och pryder framsidan. Hoppas att den kommer ta sig bra. 
Knackade även lite dörr och bad om att få ta frö från stockrosor, dessa har jag nu sått på speciella ställen. Konstigt, näää, ekonomiskt heter det!


Nu till Majken, hon "tandar" för fullt. Snorar och har sig, usch! Andra tanden som är på väg upp nu. Tror hon lider av vätskebrist också, barnet dregglar som bara den, slem överallt. Det kommer inte sådär gulligt som bebisar kan dreggla utan det rinner liksom ut i floder...FLODER!

Nu ska det matas surdeg, lösas lite korsord sen sova gott... och ja, det bor en liten tant i mig och jag älskar det.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar