lördag 27 augusti 2011

svamp, var då?

Idag drog vi ut i skogen, närmare bestämt söderåsen. Vi skulle plocka svamp. Fick ihop en farlig (vilket stämmer på flera plan) massa svamp. Dock bara en näve kantareller. Men, vi höll modet uppe, stekte dem i lite smör och mumsade på, i 3 sekunder sen var de slut.
Problemet kvarstår, var hittar vi svamp? Ätbar svamp?! Tyvärr berättar ju inte folk om dessa skattgömmor. Hade kanske inte jag heller gjort...

Jag och Magnus stod i köket, la upp all svamp på en bricka och tog fram Magnus svampbok (jepp, min blivande man har en svampbok, en skoggsmulle med andra ord)
Efter 20 minuter kom vi fram till att slänga alla. Faaan, alla svampar ser ju för tusan likadana ut. Eller så är de sjuukt lika giftiga svampar. Inte fan vågar man chansa på den stuvningen!
Published with Blogger-droid v1.7.4

3 kommentarer:

  1. Bara skogsmullar går ut i skogen när det åskar och regnar.. Huja.

    SvaraRadera
  2. Ska fråga mamma Vart vi plockade alla kantareller när vi bodde i skåne.. Jag själv minns inte hihi..

    SvaraRadera
  3. Alexandra, jag mailade henne precis :)

    SvaraRadera