torsdag 18 augusti 2011

Ska man behöva sjunka så lågt?

Min sambo är en gottgris! Yes, så är det. Nog om det (Magnus är lite sur för att jag inte nämner honom så mycket här i bloggen, så nu är det gjort)

Kollade precis på Leila bakar och undrar hur man ska ha råd att baka allt hon gör?! Bara för att ha råd med äggen måste man ju ligga med en hönsbonde eller nått. Hon gjorde chokladbrownies med frosting. Om jag ska göra den måste jag:

1. Ligga med bonde
2. Ligga med Marabous ägare
3. Tokbanta i 2 veckor innan jag äter dem.


Kanske ska man prova ändå?!


Först skulle man röra ihop 2 kg smör med 4 kg socker, sen 250 ägg, sen 300 kg choklad, sen 400...ja ni fattar.

Nä, det får bli surdeg i detta hemmet i fortsättningen!

Tackar Sanna för god lunch idag, mumsigt med lasagne. Vill även säga (även om hon kommer kalla mig för massa dumt och töntförklara mig) att jag saknar Victoria! Ska bli så kul att ses och FESTA i hegen (fest för mig innebär 2 glas vin sen sova, ja, jag har blivit tant)

Ps. min surdeg mår toppen och ett nytt bröd ska bakas i helgen... intressepilarna haaaglar in...

9 kommentarer:

  1. Naaawww, nu kan jag ju inte vara spydig ju. Eller kanske lite =). Tanten ska INTE sova efter 2 glas vin. Tänk på mig som inte har druckit på lääänge. Jag får börja dricka runt 00. Haha.

    SvaraRadera
  2. På'na bara!! Hon måste sluta med de där "2glas", måste utöka nu igen. Nu är ju bebisen ute fööö faaaa....! ;-)

    SvaraRadera
  3. Men det är ju en morgondag också! Hahaha!

    SvaraRadera
  4. Jag dööör efter 2 glas, palla vara bakis!!

    SvaraRadera
  5. Oh My goood. Så lät det inte för 3-4 år sedan!! :-P

    SvaraRadera
  6. Hahaha! Nä, men nu har Jojo nr 1 blivit vuxen serru! :P

    SvaraRadera
  7. Johanna, jag gjorde den kakan till min födelsedag för något år sedan och den var lite to much, man fick ta en väldigt liten bit. Men då räckte den väldigt länge och god var den ju om man går igång på allt mums hon stoppade i den. Susanne Wedner

    SvaraRadera
  8. Hahahaha Ja vi har tydligen blivit "tanter" allehopa ;)

    SvaraRadera
  9. IIiiiiinte JAAAAAAAAAAAAAG!!! ;D

    SvaraRadera