söndag 11 september 2011

Mitt hjärta är fyllt med stygn...

Nu har det varit nyhetstorka här på bloggen ett tag. Har haft ett par tuffa dagar med massa tårar och sorg. Min mamma har flyttat till dalarna. Visst, hon lever, visst man kan åka dit och hälsa på. Men hon finns inte ett stenkast härifrån och nä, jag kan inte bara gå dit och krama henne om jag vill. Jag har visserligen aldrig gjort det, gått dit för att krama henne, för att säga hur mycket jag älskar henne. Nu önskar jag att jag gjort det för nu är det de ända jag vill.


Nog om det, i övrigt har det varit en bra vecka. Några utstickande saker är

1. När jag och Maja hysteriskt försökte få ihop en freaking resesäng till bebisar. WTF! Krävs ju 5 år teknisk linje för att få ihop skiten, vi skrattade så vi kved och lovade att aaaaldrig berätta detta för någon, där sprack det! Kan inte låta bli, skriver detta för att ni andra (övriga föräldraeliten i Sverige) ska känna att ni inte är ensamma och att det är ok att berätta för andra, liksom dela med sig av den totala förnedringen.
2. ... Ehh, nä det var nog det. Kan inte komma på mer... JO! Jag lyckades göra egen bearnaisesås idag, fy farao va gott det var. Mycket stolt över mig själv. 
Vi mumsade i oss grillat med Hickroysås, ugnspotatis och bea. Egentligen är jag emot att skriva om vad man ätit, när, hur och var (blir liksom tröttsamt om man ska redovisa alla klockslag, vad man gjorde, med vem och vad man hade för strumpor vid tillfället) Men jag måste slå ett slag för Hickorysåsen, dra på trissor va gott!!


Nä, nu ska denna bakande och fantastiska matlagande kvinna natta barn, rensa ogräs och se på film...äsch, vem försöker jag lura, jag kommer somna innan kl 20.








Mamma jag älskar dig...

2 kommentarer:

  1. Hahahahahah jag dööör bara jag tänker på sänghelvetet.. hahahahah... Kan tillägga att Moa och jag hade GRAVA problem(!) att få ihop den sen (mitt i natten) också... hahahah :-D

    // Kramar Majs

    SvaraRadera
  2. Vad gott att du har denna blogg så jag kan följa med er i allt som sker! Jag älskar dig med!!!

    SvaraRadera