söndag 9 oktober 2011

Gör mig lycklig älskling, köp en ny mopp...

Jag vet att jag är dålig på att skriva här. Jag är dålig på det mesta just nu när det inte gäller barn, bakbloggande och ja...mer barn.
Majken har börjat krypa, detta innebär en helt ny era i familjen. Hon är ta mig tusan överallt. Jag har glömt hur det är att ha en liten upptäckare som inte lyssnar på dig när du säger nej för 150e gången. Hittar henne lite varstans tuggande på antingen skor, spelkontroller, sladdar eller telefoner. Det gäller att hänga med.
Funderar allvarligt på att skaffa en hage, är det politiskt korrekt?!
Mio har dessutom kommit in i en "käftaemotochvägralyssnaperiod". Blir tokig på honom. Sen ska man dessutom vara pedagogisk och lugn, inte skrika, inte svära och inte gå ner på en femårings nivå dvs. inte stå och stampa, vifta med armarna och pipa i 10 minuter för att allt inte går som jag vill. Men jag VILL göra just så nu, jag vill skrika och stampa.

Just nu håller vi på att kakla i köket och lägga klinkers i källaren, ska bli så skönt att få detta gjort, tjusigt blir det också.

Nä, nu ska jag gå och göra någon nytta. Köpt ny mopp, yaay! Rätt lätt att roa mig visade det sig... en ny mopp sen var Johannas lycka total... känns inte helt ok faktiskt...



Storebror tränar Majkens krypning, fortare fortare...

En trött liten fis

4 kommentarer:

  1. Åh så fina bilder! Underbart!

    Saknar dig Johanna... får träffas sen när tid ges...

    Puss o kram Majs

    Hälsa la familga!

    SvaraRadera
  2. Tack Maja :) Eftersom jag har sjukt mycket mer tid över till att umgås än vad du har, så får du höra av dig när du kan och vill ses :)
    KRAM!

    SvaraRadera
  3. Vilka gosungar! Saknar er, saknar dig! Kramis!

    SvaraRadera