torsdag 13 oktober 2011

Sveriges mest...

...osnygga mamma är nu här! I går skulle jag tvätta händerna, tittade mig snabbt i spegeln och såg till min stora fasa SNOR! Jag hade en snorkråka mitt mellan ögonbrynen och den liksom sträckte sig ända upp till hårfästet. Vem är då den skyldige? Majken! Majken snorar som hon aldig gjort något annat, snor till höger och snor till vänster.
Nu skriver jag detta för att alla ni andra som fått snor, kräk eller andra "bebisgrejer" i huvudet ska slippa känna skam. Vi ska nu alla hålla varandras händer och sjunga "we shall overcome" i typisk lägereldsanda.

I dag ska vi få satt kakel i köket, äntligen. Sen ska jag hem till min fina vän Cecilia och snusa på deras lilla nya tös. Jag och Cecilia har känt varandra i snart 25 år, herregud. Vi har gått genom massor; tårar, sorg, skrattfnatt, tonårskriser och nu barn, förlovningar och total lycka. Känns som jag blivit moster, så starkt känner jag för så starkt älskar jag min vän.

Till sist, på onsdag fyller Mio 6 år... undra om det betyder att jag blivit 6 år äldre?













Mamma jag saknar dig...

4 kommentarer:

  1. Hej. Känner inte dig men du hade skrivit på Linas blogg så jag ville gå in och kika. Hann läsa 3 meningar och sedan brast jag ut i skratt! Jag vet hur det är med snor och kräk överallt och jag tyckte det lät så himla roligt!
    Så dig kommer jag fortsätta att följa ;-)
    Ha det så bra! Emma

    SvaraRadera
  2. Hahhaahha Johanna.. hahaha.. du får mig alltid att skratta! :-D "Snor mellan ögonbrynen - we shall overcome".. been there done that.. is still doing it.. Huwwww :-/ :-D

    Puss o kram
    Maja

    SvaraRadera
  3. Emma, tack så hjärtligt. Alltid kul med feedback och nya anhängare! Detta innebär ju att jag måste skriva oftare ;)
    Johanna

    Maja, alltid kul att roa dig :p
    PUSS!!

    SvaraRadera
  4. HAhahahah så härligt!!!! <3

    SvaraRadera